środa, 3 czerwca 2009

Początek


Zbychowcomix!
Witam na blogu komiksu zbychowcowego! Będę tu zamieszczać co jakiś czas swoje dzieła starsze i nowsze!
Szeroko pojętym rysunkiem i komiksem interesowałem się już od podstawówki, tworząc z początku dosyć banalne i proste fankomiksy w stylu Kaczora Donalda. Z czasem przerzuciłem się na tematykę bardziej komiczną i parodystyczną, podejmując się parodiowania polskich legend, mitów, czyli tego, co miałem okazję poznać w szkole, a także filmów, takich jak Gwiezdne Wojny (w serii Suwalskie Wojny) czy Władca Pierścieni (Władca Pilotów). Większość z tych serii nigdy nie była publikowana poza gronem moich znajomych, których zadręczałem tworzeniem tych historyjek (a potrafiłem narysować jeden odcinek w czasie 10-minutowej przerwy, oczywiście z odpowiednią niedbałością). Ostatnią serię, najliczniejszą chyba, pt. Przygody Krzysia (undeada), zaczęłem rysować pod koniec gimnazjum i kontynuowałem ją w liceum, co zaowocowało ukazaniem się dwóch odcinków w czasopiśmie ełckich szkół średnich Incognito. Obecnie Przygody Krzysia ukazują się także na łamach periodyku B.e.s.t.
Nie ukrywam, że humor w niektórych (ba! może nawet w większości) moich komiksów jest dosyć specyficzny, często odnosi się do konkretnego kontekstu, bez którego ciężko zrozumieć sens danego odcinka, a nierzadko nawet znajomość kontekstu może nie wystarczyć. Postaram się jednak umieszczać tutaj te odcinki czy też pojedyncze rysunki, które prezentują bardziej ogólny punkt widzenia i odnoszą się do bardziej znanych kontekstów.
Niestety część moich "dzieł" zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach lub też przez lekkomyślność powierzyłem ich znaczną część osobie, od której już ich chyba nie odzyskam, toteż pewne odcinki będą prezentowane w wersji odtworzonej "z głowy".
Dosyć gadki na wstępie!
Zapraszam do wglądu i komentowania!

1 komentarz:

  1. Dobre, dobre - podoba mi się taki rodzaj humoru. Gratuluje pomysłu i życzę dużo dobrej weny

    PS: Daj znać dla ZORG'a z RRR jak będzie coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń